Naslov UTJECAJ PANDEMIJE BOLESTI COVID-19 NA PONAŠANJE POTROŠAČA U INDUSTRIJI LJEPOTE
Autor Marijana Rep
Mentor Mario Fraculj (mentor)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Visoko učilište Algebra Zagreb
Datum i država obrane 2023-04-07, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Ekonomija
Sažetak Pandemija bolesti COVID-19 imala je veliki utjecaj na industriju ljepote. Mnogi saloni ljepote i frizerski saloni morali su zatvoriti svoja vrata ili ograničiti rad zbog mjera zaštite od širenja virusa. To je dovelo do gubitka posla za mnoge radnike u industriji ljepote, a također je utjecalo i na financijski položaj mnogih poduzeća u tom sektoru. Unatoč ovome, neki su se segmenti u industriji ljepote nastavili razvijati i dobro raditi tijekom pandemije bolesti COVID-19, kao što su proizvodi za njegu kose i kože koji se mogu kupiti online ili u trgovinama. Također, mnoge osobe su počele više voditi računa o svojoj prehrani i zdravlju, što je dovelo do povećanja potražnje za proizvodima za zdrav stil života. Ukupno, pandemija bolesti COVID-19 imala je veliki utjecaj na industriju ljepote, ali to ne znači da je ona prestala postojati ili da se neće oporaviti. Mnoge tvrtke u tom sektoru prilagođavaju se novonastalim okolnostima i nastoje pronaći načine da nastave poslovati i pružati svoje usluge u sigurnoj i zdravstveno sigurnoj okolini.
Ponašanje potrošača u suvremenom poslovanju uvelike je uvjetovano digitalnim kanalima. Osobitosti ponašanja potrošača u industriji ljepote moraju se razumjeti kako bi se generirali željeni tržišni ishodi. Važno je razumjeti faktore motivacije za korištenje proizvoda i usluga iz industrije ljepote kod žena. Pandemija bolesti COVID-19 dovela je do nove paradigme, koja se odrazila na potrošačke navike te je došlo do zamjetnih promjena u obrascima kupnje na tržištu ljepote. Empirijsko istraživanje u ovom radu potvrđuje da su novi trendovi u post-COVID-19 eri u industriji ljepote već jasno vidljivi. Personalizirani tretmani ljepote, proizvodi i dodaci prehrani postali su popularni u pandemiji. Svijet ljepote evidentno se promijenio u posljednjih nekoliko godina te je moguće očekivati da će neke od tih promjena samo rasti i postajati sve popularnije. S druge strane, ne može se sve zamijeniti virtualnom ili objavljenom alternativom, pa stoga nije za očekivati da će industrija ljepote u potpunosti postati digitalizirana, iako će virtualni utjecaji zasigurno ostati i nadalje važni u smislu kako su to pokazali dobre prakse brenda Mac, kao i Zoomove značajke za uljepšavanje.
Sažetak (engleski) The COVID-19 pandemic has had a major impact on the beauty industry. Many beauty and hair salons had to close their doors or limit their work due to measures to prevent the spread of the virus. This has led to job losses for many workers in the beauty industry and has also affected the financial position of many businesses in the sector. Despite this, some segments of the beauty industry have continued to develop and perform well during the pandemic, such as hair and skin care products that can be purchased online or in stores. Also, many people have started to take more care of their diet and health, which has led to an increase in demand for products for a healthy lifestyle. Overall, the COVID-19 pandemic has had a major impact on the beauty industry, but that doesn't mean it has ceased to exist or that it won't recover. Many companies in this sector are adapting to the new circumstances and trying to find ways to continue doing business and providing their services in a safe and health-safe environment.
Consumer behavior in modern business is largely determined by digital channels. The peculiarities of consumer behavior in the beauty industry must be understood in order to generate the desired market outcomes. It is important to understand the motivation factors for using beauty industry products and services among women. The pandemic of disease COVID-19 led to a new paradigm, which was reflected in consumer habits, and there were noticeable changes in purchase patterns in the beauty market. Empirical research in this paper confirms that new trends in the post-COVID-19 era in the beauty industry are already clearly visible. Personalized beauty treatments, products, and nutritional supplements have become popular during the pandemic. The world of beauty has evidently changed in the last few years, and it is possible to expect that some of these changes will only grow and become more and more popular. On the other hand, not everything can be replaced by a virtual or published alternative, so it is not expected that the beauty industry will become completely digitalized, although virtual impacts will certainly remain important in the sense that the good practices of the Mac brand have shown, as well as Zoom's beautification features.
Ključne riječi
Pandemija bolesti COVID-19
industrija ljepote
ponašanje potrošača
motivacija
Ključne riječi (engleski)
COVID-19 pandemic
beauty industry
consumer behavior
motivation
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:225:338386
Studijski program Naziv: Digitalni marketing Vrsta studija: stručni Stupanj studija: preddiplomski Akademski / stručni naziv: stručni prvostupnik digitalnog marketinga (bacc.dig.mark.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2023-04-25 12:07:58