Abstract | Rad je zamišljen kao idejni projekt koji sadrži marketing plan i sve ključne elemente koncepcije projekta implementiranja tehnologije proširene stvarnosti (AR) što uključuje kompilaciju ciljeva, strategije i mjere za provođenje strateški planiranoga projekta. Sadrži potrebne informacije, opravdanja i akcijski plan. Također rad opisuje trenutno inertno stanje muzeja i sličnih ustanova na tržištu te napada dosadašnje ponašanje “gledaj i ne diraj” i zauzima poziciju zagovaranja interaktivnog pristupa posjeta takvim ustanovama. Cilj ovoga rada je dokazati da iskustvo obilaska muzeja ne mora završiti po izlasku iz istog već da posjetitelji nastave unaprjeđivati stečeno iskustvo dugo nakon izlaska pružajući im mogućnost da osim vidom iskuse i dodirom, okusom, njuhom i uhom. Uzimajući u obzir da sama aplikativna koncepcija aplikacije jest da se produži iskustvo stečeno u samom muzeju, isto tako implementacije ovakve aplikacije stavlja sami muzej u centar cijele priče koja je razvijena da privuče što veći broj posjetitelja, kako stranih tako i domaćih i pruži im osnovno znanje iz etnografske, agronomske i enološke povijesti samog lokaliteta. Tim putem muzej dobiva na važnosti kao žarišna i početna točka enološke priče samog otoka Hvara koja se usko veže i uz turističku ponudu vinskih putova. Rad sadrži cjelovit projektni i marketinški plan koji pruža jasnoću izvedbe i uporabe same aplikacije kao sredstva za privlačenje turista. Izradom marketinškog plana, osim što će pomoći ustanovi postaviti temelje za buduće djelovanje na tržištu, koristiti će aplikaciju kao sredstvo unaprjeđenja istog. |
Abstract (english) | The paper is conceived as a conceptual project containing a marketing plan and all key elements of the concept of augmented reality (AR) technology implementation project, which includes a compilation of goals, strategies and measures for implementing a strategically planned project. It contains the necessary information, justifications and an action plan. The paper also describes the current inert state of museums and similar establishments on the market, and attacks old approach ‘’watch and don't touch’’ behavior and takes the position of advocating an interactive approach to visits to such institutions. The aim of this paper is to prove that the experience of visiting a museum does not have to end upon leaving it, but that visitors continue to improve the experience gained long after they leave, giving them the opportunity to experience, in addition to sight, touch, taste, smell and hearing.
Considering that the application concept of the application itself is to extend the experience gained in the museum itself, the implementation of such an application places the museum itself at the center of the whole story, which was developed to attract as many visitors as possible, both foreign and domestic, and provide them with basic knowledge from the ethnographic, agronomic and oenological history of the site itself. In this way, the museum gains in importance as the focal point and the starting point of the oenological story of the island of Hvar, which is closely linked to the tourist offer of wine routes. The paper contains a complete design and marketing plan that provides clarity on the performance and use of the application itself as a means of attracting tourists. By developing a marketing plan, in addition to helping the institution lay the groundwork for future action in the market, it will use the application as a means of enhancing it. |