Abstract | U današnjim uvjetima široke ponude i velike dostupnosti proizvoda i usluga, zasićenosti komunikacijskih kanala i sve bolje informiranosti i zahtjevnosti kupaca, tradicionalna ''pasivna'' komunikacija više nije dovoljna i pojavljuju se novi alati koji u fokus stavljaju stimulaciju procesa kupnje. Promotivni kuponi jedni su od najčešće korištenih alata unapređenja prodaje, odnosno prodajnih promocija namijenjenih krajnjim potrošačima. Promotivni kuponi, bilo da se koriste u promociji novih ili postojećih proizvoda, pojačavaju pozitivan stav prema brandu.
Razvojem internetskih tehnologija tradicionalni načini distribucije papirnatih kupona putem tiskanih medija i pošte sve više ustupaju mjesto novim oblicima osiguravanja popusta vezanim uz pametne telefone, ostale mobilne uređaje i kartice lojalnosti. Kod digitalnih vrsta kupona, mobilni kuponi postižu eksponencijalni rast. Tvrtke ulažu veliki trud u razvoj strategija putem mobilnih kupona za unapređenje pozicije branda u svijesti potrošača. Međutim, dio korisnika i dalje traži tradicionalne papirnate kupone. U cilju dosega korisnika kroz sve kanale, tvrtke bi trebale koristiti i tradicionalne i digitalne kupone. Cijena, osim što predstavlja jedini dio marketing miksa koji generira prihode, također može pružiti mogućnost kupnje nekog proizvoda povoljnije i time privući veliki broj potrošača. Prilikom određivanja cijene potrebno je, između ostalog, pokriti sve troškove kako se ne bi ostvario gubitak. Nove smjernice za zaštitu osobnih podataka osmišljene su da poboljšaju transparentnost i kvalitetu podataka koje imamo o korisnicima, njihovim interesima i potrebama. Influencer marketing uključuje ljude koji imaju specifičan stil života i razmišljanja, te se određena publika može poistovjetiti s njima. Angažiranje influencera ima prednost u tome što ljudi bolje reagiraju na preporuke neke osobe, nego na klasično oglašavanje velikih kompanija. Promotivni kuponi generiraju kratkoročnu prodaju i ponovljenu kupnju, ali i privlače nove korisnike. U praktičnom dijelu rada provedeno je istraživanje najpopularnijih vrsta kupona kod hrvatskih milenijalaca i njihovih roditelja, te će su rezultati istraživanja uspoređeni s dostupnim podacima o trendovima korištenja
kupona u svijetu. Također, uspoređene su kupovne navike i korištenje kupona kod korisnika sa različitom visinom mjesečnih primanja. |
Abstract (english) | In today's broad supply and high availability of products and services, the saturation of communication channels and the increasingly informed and demanding customers, traditional passive communication is no longer sufficient and new tools are emerging that focus on the stimulation of the purchasing process. Promotional coupons are one of the most commonly used sales promotion tools. Whether used to promote new or existing products, they enhance a positive attitude towards the brand.
Because of the development of Internet technologies, the traditional ways of distributing paper coupons through print media and direct mails are increasingly giving way to new forms of discounts offered through smart phones, other mobile devices and loyalty cards. Among digital coupons, mobile coupons are experiencing exponential growth. Companies are investing heavily in developing strategies through mobile coupons to improve brand perception among consumers. However, customers are still looking for traditional paper coupons. In order to reach users across all channels, companies should use both traditional and digital coupons. The price, apart from being the only element of the marketing mix that generates income, can offer the possibility of buying a product cheaper and thus attract a large number of consumers. When determining the price it is necessary, among other things, to cover all the costs to avoid a possible loss. The new data protection guidelines are designed to improve the transparency and quality of information we have on users, their interests and needs. Influencer Marketing includes people who have a specific lifestyle and thinking and can be identified with by certain audiences. Engaging influencers has advantage over classic corporate advertising because consumers react more favorably to the recommendations of a person. Promotional coupons generate short term sales and repetitive purchases, but also attract new customers. In the practical part a research on the most popular types of coupons among Croatian millennials and their parents is
conducted, and the results are compared with the available data on the couponing trends in the world. Also, purchasing habits and use of coupons is compared among users with different income levels. |